söndag

My Planner Envy


Januari är över, den längsta och kallaste månaden på hela året, heja heja oss. 
Idag har jag suttit och planerat den kommande månaden, jag är inte en av de där superföräldrarna (mammorna) som kan ha livet lite på en höft i huvudet. Blir alldeles för stressad av allt som kan glömmas och dessutom får jag ingenting gjort känns det som. Men jag orkar inte heller med när livet känns som en enda lång radda av "to do's" och måsten. Därför har jag arbetat fram en strategi som funkar för mig. 

I slutet av månaden sätter jag mig ner och planerar nästa, skriver ner vad jag vill åstadkomma under de kommande veckorna och gör en typ av prioriterings-ordning. Efter det sprider jag ut uppgifterna över månaden och ger varje vecka ett specifikt fokus. 
Dessutom gör jag aldrig fler än tre tråkiga saker per dag. Det är en helig regel. 


Detta är min planner, eller filofax kanske en säger på svenska, i vilket fall. Jag använder mig av en rosa Color Crush från Websters Pages, den är extremt amerikansk och jag älskar den. Här heter flikarna Lists To Love, Calendar och Staying Inspired tex. Bara en sån sak. Här över ser ni hur kalendern ser ut au naturel.. Men, jag är ju inte gift med en amerikan för inte. Jag pimpar ju min planner:


Med hjälp av stjärnorna på Vintage Glam Studio och My Planner Envy förvandlas livet från att vara en enda radda av kom ihåg och måsten, till någonting som verkligen inspirerar mig. 
Här över ser ni mina kommande två veckor, innan jag började fylla i alla listor. 
I det första uppslaget har jag använt mig av Sugar Plum Planner Stickers.
och på det andra uppsalaget Simple Treasures Sampler.
Jag skriver ut dem på vanligt papper och sen så klipper och klistrar jag under någon timme på söndagen. Mycket trivsamt. 

Hur gör ni för att hålla ordning i kaoset?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar