fredag

No bake cheesecake




Det är fredag och regnet vrålar ner från djupgrå himmel, jag gör mitt bästa för att plocka in våren i mitt kök. Vi har ju alla våra receptfavoriter, denna syrliga, cremiga kaka är en av mina. Superenkel att vända ihop och känns på grund av all citron, som en frisk vårvind tycker jag.

No Bake Cheesecake

1/2 paket digestivekex
50 g smör

300g Philadelphiaost
300g creme fraiche
1 citron
1 dl florsocker

Mixa samman digestivekexen med mjukt smör tills du har en sandig pajdeg. 
Tryck ut blandningen i en pajform och ställ in i kylen. 

Blanda samman philadelphia med creme fraiche (det blir mycket lenare och cremigare om de är rumstempererade, ingen aning om varför). 
Var inte orolig om blandningen känns för lös, den sätter sig senare. 
Pudra i florsocker och blanda till sist i citron. 
Smaka av, alla citroner är olika stora och olika syrliga. 
När du är nöjd så fyll din pajform med cremen och låt vila i kylen i minst 1 timme. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar