fredag

Omg BB-väskan



Jag håller på med den förbannade bb-väskan (om en nu får säga så). Det är så konstigt med graviditetshormoner, vissa saker kan jag verkligen snöa in på, göra till JÄTTEVIKTIGA och stressa kring. BB-väskans perfekthet tex. Oerhört viktigt. Bara tanken på att jag skulle glömma lypsyl får mig att börja hamstra och helt maniskt lägga i alla väskor och jackfickor (även Chads).

Om det finns någon barmhärtig själ därute som vill komma med input så snälla, gör gärna det, jag skulle bli så tacksam.

Detta är vad jag tänkt packa ner:

Till mig

  • Gravidförsäkring, Id, Förlossningsbrev och MVC-journal.
  • Lypsyl (!), shampoo och balsam, deo, tandborste och tandkräm, hårsnodd, supermjukt toalettpapper. 
  • Amningsbh, amningslinne, lång kofta, mjuka byxor, inneskor, varm sjal, bomullstrosor, kimono. 
  • Laddare, kamera, hörlurar, kontanter.
  • Kaffepress och kaffe (höll på att dö hård-i-magen-döden på bb förra gången. Min kropp är så koffeinberoende att jag liksom slutar fungera utan mitt starka morgonkaffe).
  • Godispåse, bars, drickyoghyrt, vattenflaska. 

Till babyn

  • Bomullsmössa, stickad mössa, strumpor och tossor
  • Pyjamas, bodys
  • Filt
  • Overall
  • Babyskydd
  • Kokosolja 


1 kommentar: